Rhetorica, wat letterlijk “welsprekendheid” betekent, is onderdeel van 2Xplain, uitgever en opleider voor professionals. Wij geven Rhetorica nieuw elan met een nieuwe moderne aanpak. Rhetorica kun je met recht La Grande Dame van de communicatietrainingen noemen (dat klinkt beter dan oud toch?). Het is namelijk vlak na de Tweede Wereldoorlog gestart met trainingen als ‘spreken in het openbaar’.
"Vanuit mijn opleiding HR- en Bedrijfskunde merkte ik al snel dat vakkennis belangrijk is maar dat het nergens toe leidt als je je kennis niet overtuigend kunt delen. Aan het begin van je werkzame leven ben je nog te bleu en later zit je vast in je rol en houd je wijselijk je mond. Maar hoe wijselijk is dat? Jij bent kennisdrager, daarom doe je wat je doet en daarvoor word je ook nog eens (goed) betaald. Tijd dus om op te staan en jezelf te geven, je kennis te delen, je invloed te vergroten voor een goed doel, namelijk jouw doel.“
Daar gaat het Rhetorica-programma jou bij helpen. Niet door alleen een paar algemene trainingsdagen. Veranderen en verbeteren in communicatie kan, maar Rhetorica gelooft in een geleidelijke, gedegen aanpak. Daarom ga je 40 weken werken aan het verbeteren en optimaliseren van je communicatiestijl. Alleen als je dit zo gedegen doet zal het resultaat ook gedegen en duurzaam zijn. Mooi is ook dat je bij Rhetorica levenslang je toegang tot alle content, handvatten, informatie en tools voor beter inzicht in jezelf, communicatie en samenwerken behoudt. Verder blijven we regelmatig zorgen voor actuele korte leer- en inspiratiemomenten.
We hebben een zeer sterk team van communicatiespecialisten samengesteld, die allemaal zeer ervaren zijn. We werken met een kerntrainer die ook de coaching verzorgt. Daarnaast zullen andere trainers het programma op onderdelen versterken. Met Rhetorica kies je dus niet voor de middelmaat, maar maak je echt de keuze voor een traject met trainers die jouw impact ver boven het gemiddelde gaan brengen.